Geçtiðimiz yüzyýlýn en etkili düþünürlerinden Edward Said, bu sefer Batý klasik müziðinin nasýl inþa edildiðine bakýyor. Kendisi de -Adorno gibi- bizzat iyi bir piyanist olan Said, Adorno'nun açtýðý yoldan, onun izini sürüp bazen onunla tartýþarak modern müziðin ve modernitenin dinamiklerini arýyor Müzikal Nakýþlar'da. Müzik sadece müzik deðil, Said'e göre, ayný zamanda büyük bir paradigmanýn, toplumsal deðiþkenlerin parçasý. Üstelik, Beethoven'dan itibaren toplumsallaþmanýn -ya da toplumdan kaçmanýn- aracý...
Klasik müziðe sonsuz sevgi duyan Edward Said, bu kitabý oluþturan üç konferansýnda, günümüzde pek çok kiþiye uzak, soðuk ve eski gelen bu müziði sevilir kýlmanýn ipuçlarýnýn, kitlesel gösterilerin gizlediði bir hazzýn ve mahremiyetin peþine düþüyor -frak giymeden.