Hasan Bülent Kahraman yaklaþýk on beþ yýldýr yazýyor. Caydýrýcý her çeþit baskýnýn etkili olduðu fikir ve sanat ortamýmýzda bu bile çok önemli bir baþarýdýr. Kahraman'ýn çabasý, büyük bir kuraklýðýn hüküm sürdüðü deneme ve eleþtiri alanýnda yoðunlaþtýðýndan baþarýsý daha da önemli sayýlmalýdýr. Üstelik O, nesnelliði duygusallýða, bilimselliði eþ-dost kollamaya yeðlemiþ, akýlcý tutumu, saðduyulu yaklaþýmýyla her konuda özgün bir tavýr koyarak yaygýn aktarmacýlýðý aþabilmiþtir. Bu ilk eseri çabasýnýn en somut, en etkileyici örneklerini içeriyor: 'Beyazlar' nerede 'kirlenirse' eleþtirmeci orada bunu ilk saptayýp söyleyen olmalýdýr.
'Beyazlar Kirli'de Hasan Bülent Kahraman iþte bunu yapýyor.
(Attilâ Ýlhan) Hasan Bülent Kahraman yaklaþýk on beþ yýldýr yazýyor. Caydýrýcý her çeþit baskýnýn etkili olduðu fikir ve sanat ortamýmýzda bu bile çok önemli bir baþarýdýr. Kahraman'ýn çabasý, büyük bir kuraklýðýn hüküm sürdüðü deneme ve eleþtiri alanýnda yoðunlaþtýðýndan baþarýsý daha da önemli sayýlmalýdýr. Üstelik O, nesnelliði duygusallýða, bilimselliði eþ-dost kollamaya yeðlemiþ, akýlcý tutumu, saðduyulu yaklaþýmýyla her konuda özgün bir tavýr koyarak yaygýn aktarmacýlýðý aþabilmiþtir. Bu ilk eseri çabasýnýn en somut, en etkileyici örneklerini içeriyor: 'Beyazlar' nerede 'kirlenirse' eleþtirmeci orada bunu ilk saptayýp söyleyen olmalýdýr.
'Beyazlar Kirli'de Hasan Bülent Kahraman iþte bunu yapýyor.
(Attilâ Ýlhan)